Sportfysiotherapie Alkmaar

Tja, daar zit u dan met uw been omhoog of uw arm in een mitella. Door uw sportblessure bent u tijdelijk uitgeschakeld. Intensief sporten is gezond, maar kent ook zo zijn risico’s helaas. Een blessure kunt u oplopen door een val of een verkeerde beweging, maar kan ook ontstaan door te hoge belasting en het veelvuldig maken van dezelfde beweging. Met sportfysiotherapie in Alkmaar ben u echter snel weer op de been!

Sportfysiotherapie Alkmaar: beoordeling en behandeling van de blessure

Elke sport heeft zo zijn eigen, typische blessures. Denk bijvoorbeeld aan polsklachten bij tennissers, knie- of enkelblessures bij voetballers en hamstringblessures bij lange of korte afstandsrenners. Bij Sportfysiotherapie Alkmaar gaan we eerst bekijken wat precies de oorzaak is en of de blessure plotseling of tijdens een langere periode is ontstaan. Naar aanleiding daarvan en in overleg met u, stellen we een gericht behandelprogramma voor sportfysiotherapie in Alkmaar op. Daarbij richten we ons in eerste plaats op verlichting van de pijn en genezing, en vervolgens op het versterken en versoepelen van spieren en gewrichten

De spieren rondom het pijnlijke gebied zijn waarschijnlijk ook aangedaan. Door de pijn zijn ze verkrampt, met knopen en verklevingen. Deze problemen moeten eerst worden verholpen. Voor genezing en het voorkomen van een nieuwe blessure zijn lange, soepele en sterke spieren essentieel. Daarnaast is het zeer waarschijnlijk dat het nemen van rust ook onderdeel uitmaakt van het genezingsproces. Voor velen is dat laatste moeilijk, omdat ze het liefst de volgende dag weer gaan trainen.

Sportfysiotherapie in Alkmaar? Neem contact met ons op!

Wilt u ook zo snel mogelijk van uw blessure af en wilt u weten wat wij daarbij voor u kunnen betekenen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. U kunt ons bereiken via de telefoonnummers 072-51 51 555 en 072-51 20 070 . Maak dus snel een afspraak voor de beste sportfysiotherapie in Alkmaar.