Manueel therapeut Alkmaar

Manuele therapie is een vorm van fysiotherapie die vooral gericht is op klachten aan gewrichten en dan met name de wervelkolom. U kunt bij de manueel therapeut in Alkmaar terecht voor nekklachten en pijn in de rug of lage onderrug, maar ook bijvoorbeeld bij regelmatig terugkerende hoofdpijn of stijfheid in de rug. Natuurlijk bekijkt de manueel therapeut Alkmaar per patiënt en zelfs per klacht wat de meest effectieve en veilige behandelmethode is. Zodat u zo snel mogelijk verbetering merkt!

Wat doet de manueel therapeut te Alkmaar precies?

‘Manueel’ betekent ‘met de handen’. De manueel therapeut Alkmaar zal dan ook met de handen werken om de gewrichten en de omliggende spieren op de juiste manier te bewegen. Dit gebeurt middels zogeheten ‘manipulaties’: het geven van snelle, korte bewegingen aan het gewricht. In veel gevallen zal het gewricht een knakgeluid geven. Daarom wordt deze therapie ook wel ‘kraken’ genoemd. De behandeling is pijnloos, maar kan wel een vreemd gevoel geven. De klachten worden veelal veroorzaakt doordat de gewrichten vast zitten. Door deze behandeling komen ze weer los. Hierdoor merkt u direct verschil. Door deze acute verlichting kunt u zelf aan de slag om voor nóg meer verbetering te zorgen. Door in het dagelijks leven aan een goede houding en een juiste manier van bewegen te werken, zullen uw klachten steeds minder worden en tenslotte verdwijnen.

Wilt u meer weten over manuele therapie? Neem contact op!

De manueel therapeut te Alkmaar helpt de balans in uw gewrichten te herstellen door deze op de juiste manier te bewegen. Maar u krijgt daarnaast ook instructies, advies en gerichte oefeningen waarmee u zelf thuis aan het werk gaat. Wilt u meer weten over wat de manueel therapeut Alkmaar voor u kan betekenen of een afspraak maken? Wij vertellen graag meer over deze mooie behandelmethode en zullen uw vragen beantwoorden. Bel ons via 072-51 51 555 of 072-51 20 070.